Thursday, April 28, 2011

10 perkara yang korang patut buat sebelum ke sekolah

Wah...lama tol sy x update blog. Last update, 17 April. Sori, semenjak 2 menjak ni sy amat sibuk! Sibuk dgn facebook! Err...bukan...tiba2 sy rasa cam mls nak update blog. Huhu....keseronokan mem-blogging semakin pudar pabila earning sy tidak bergerak - gerak! Ok, apa yg korg patut buat sebelum ke skola?

1- Bangun pagi, gosoklah gigi. Kalau x , korg bukak mulut je, habis satu kelas boleh terbau mulut korg yg cam bangkai tuh .

2- Solatlah kamu sebelum kamu disolatkan. 

3- Sarapan. Sy pun x tahu kenapa ramai org tua ckp sarapan tu penting. Jadi, dia suruh kita mkn, kita mkn jelah. Bknnya ssh pun.

4- Korek hidung puas2 untuk mengelakkan terkantoi dlm kls!

5- Check dlm kasut korg samada korg slalu ltk kasut dlm atau luar rmh. Kalau x, mcm2 binatang boleh masuk; lipas, katak, ulat bulu & yg paling teruk sekali.....cicak. (Sy ada bnyk pengalaman nih!)

6- Check pakaian korg. Jgn tersalah pakai baju, tudung, seluar atau stokin adik sudah! Wakaka..

7- Berfikir sblm pergi sekolah. Fikir apa? Fikir alasan yg logik supaya cikgu x mrh kerja rmh korg x siap.

8- Sediakan payung sebelum hujan. Kalau pagi tu korg rasa x sihat, rs cam nak 'ceria', rasa nak muntah, bawalah apa2 yg dpt bantu korg. Seelok - eloknya x yah ler gi skola.

9- Niat ke skola untuk belajar. Bkn untuk jumpa buah hati.

10- Paling penting....salam dan cium tgn ibu bapa korg..:)

Dah buat list kat atas ni? So, korg mmg betul2 dh sedia untuk ke skola! VROOOMM!

p/s : Korg figure lah sendiri 'ceria' tu apa. Lalala~ ;P


      Reactions:

      0 comments:

      Post a Comment

       
      biz.