Wednesday, March 16, 2011

Personal : Kena rompak

16 Mac 12 .50 tengahari...

Tak cukup lagi....4 tahun lepas kejadian yang sama menimpa keluarga saya . Kini ia berulang lagi . Tapi kejadian ni berlaku hanya pada mak saya dan disaksikan sendiri oleh mata kepala saya .


Pada pagi tadi , lebih kurang cam pukul 11 setengah kot , abang - abang dan kakak saya pergi Lowyat . Saya tak ikut diorang sebab saya terlampau malas nak pergi . Mak saya yang hantarkan diorang kat komuter Kuang . Adik saya pula ikut kawan mak saya pergi rumah dia . Cuma yang tinggal kat rumah masa tu hanya saya sorang je .  Jangan risau , saya bukannya budak kecik lagi . Dah besar . Dah pandai jaga diri . Lagipun dah  biasa duduk rumah sorang - sorang kan ? Itulah , apa yang saya selalu fikir .

Lepas je mak saya selesai hantar abang dan kakak saya , dia pun pergi ke tempat kerja dia . Tempat kerja mak saya tu tak la jauh sangat pun . Kat Kuang gak letaknya .



Sementara tu , di rumah saya...
Saya tengah surfing internet . Pastu , baru saya teringat yang tingkap dapur rumah saya terbuka . So , saya pun pergilah check , kalau tak tutup nanti kucing masuk . Kalau dia berak kang susah lak nak bersihkan . Jangkaan saya memang tepat , kucing saya dah pun masuk rumah . Saya tutup tingkap , dan halau kucing tu . Time nak halau tulah , saya terdengar something . Macam ada orang ketuk pintu . Takut gak saya walaupun belum tengok lagi siapa yang ketuk . Sebagai langkah was - was , saya kunci siap - siap pintu untuk masuk ke dapur rumah saya tu . And then , saya pergilah tengok pintu (pintu utama rumah saya ialah sliding door)...Hmm...tak ada sesapa pun . Mungkin saya tersilap dengar agaknya ...Saya sambung balik main komputer ...

Lepas beberapa minit , kali ni saya dengar jelas punya bunyi ketukan . Agak cuak gak . Sepatutnya , kalau ada orang datang rumah saya , mesti diorang tekan loceng ataupun beri salam . Tapi orang yang ketuk pintu tu just main ketuk je . Macam nak pecah dah sliding door rumah saya tu . Lepas bunyi ketukan tu dah tak ada , saya pun pergilah tengok kat luar....apa yang saya nampak ?

Seorang mamat pakai baju merah .

Mamat tu pun blah ngan kawan dia naik motor . Aik ? Siapa mamat ni ? Tak silap saya , tu kali kedua mamat yang sama datang rumah saya .( Time tu saya tengah dok rumah sorang - sorang gak . Saya tak buka pintu sebab mamat tu nampak mencurigakan )Ah lantaklah ! Apa saya peduli kan ?

Vrooom ! Mak saya pun sampai sesudah tu . Saya pun terlompat - lompat nak buka pintu sebab gembira sangat . Siapa suka dok rumuah sorang - sorang kan ? Time tulah.......kejadian tu berlaku....

Kcang ! ( Bunyi bukak kunci sliding door )

PRANG !!!!!!!!

Bukak - bukak je pintu , saya nampak ada mamat pakai baju biru ngan helmet menuju betul - betul ke arah kereta mak saya ! Mak saya time tu belum sempat pun nak matikan enjen tetiba je.....mamat tu pukul cermin tingkap sebelah kiri dan rampas handbag mak saya . Time tu saya terkejut gila !!! Jantung rasa macam nak jatuh . Menggeletar seluruh anggota tubuh saya !

" Bab* ! Puk**a* ! Si** ! " <-- saya jerit macam ni kat perompak tu...






Alhamdulillah  :
1- Nasib baik adik saya pergi ikut kawan mak saya . Kalau budak ni ada , dia selalu bagi kawan dia masuk dan biarkan pintu rumah terlopong .

2- Nasib baik saya kunci pintu .

3- Nasib baik saya tak buka pintu . Kalau saya bukak , gerenti saya tercedera , barang - barang berharga dalam rumah pun semua kena sapu .

Maaf la semua kerana terpaksa mendengar keluh kesah dan hal peribadi saya ni . Saya bukannya nak minta simpati cuma nak share story ngan korang semua . Bagi sesapa yang kat luar sana tu , berhati - hatilah . Banyak perkara yang tak dijangka berlaku akan berlaku . Beringat - ingatlah selalu .

p/s : Time entri ni di tulis , saya still dok rumah sorang - sorang . Mak saya pergi balai ngan kawan dia . Disebabkan internet lembap , baru kol 6 dapat post . Gambar nanti gak saya post .


Alahai perompak , kau tak rasa ke perangai kau ni macam binatang ? Kalau mak korang tahu dah besar korang akan jadi camni , mesti dia sanggup gugurkan kandungan sebab taknak orang macam kau ni lahir . Manusia busuk !


Kliklah mana - mana iklan kat blog saya , kalau korang rasa entri kali ni cam gempak.Hehe.....
Reactions:

0 comments:

Post a Comment

 
biz.