Friday, February 11, 2011

Sikit lelaki banyak perempuan



Hey!Assalamualaikum!Hari ni hari Jumaat,saya tak pergi sekolah la tadi.....terbangun lambat lak!=.=
Okay!Seperti tajuk di atas,saya nak cakap pasal 'sikit lelaki banyak perempuan'!(Kenapa saya guna banyak sangat tanda seru hari ni?)(!)

Well...saya nak kemuka kan sikit pendapat dan rasa tak puas hati saya kat sini jap!

Kenapa kan....

Orang kata(bukan orang kata lah,memang ada dalam hadis),salah satu petanda kiamat ialah sikit lelaki dan banyak perempuan.Sebagai contoh,cuba kita lihat pelajar-pelajar sekolah.Tentu korang perasan yang kelas pandai,lelaki dia lebih sikit daripada perempuan.Selalunya dalam bidang akademik,perempuan lebih pandai daripada lelaki.Kan?Kan?Kan?
Tapi yang saya peliknya............
setiap kali kalau ada lelaki yang lebih banyak daripada perempuan,mesti ada pergaduhan dan perselisihan di antara dua kaum ni.
Orang perempuan kata,"Ish....malu lah...kita ni perempuan.Boleh lak kalah dalam akademik dengan orang lelaki..."
Orang lelaki....tak payah kata apa la kan.Mesti lah diorang bongkak sikit bila cakap lelaki lebih pandai daripada perempuan.

So,apa yang saya ingin tekankan kat contoh atas ni ialah...situasi 'LELAKI lebih BANYAK daripada perempuan' dah jadi semacam kejanggalan? Eh? Tol tak?

Saya rasa sangat pelik.Bukankah kita sepatutnya gembira lelaki lebih pandai daripada perempuan?Lelaki adalah pemimpin!Semoga lelaki terus berusaha!*Ganbatte!

*Berusahalah

Reactions:

3 comments:

  1. saya sangat setuju, wahai aliyaa busukk,... lelaki adalah seorang pemimpin,.. mereka seharusnya,.. lebih hebat daripada pompuan,.. tapi kelemahan laki ni ,.. ego... dh bodoh tu sombong plak..... jadi r bodoh sombongg...tapi walauapapun,.. aku yakin bahawa laki lebih power drpd pompuan,... sekian,... sincerely,... pipoohi~... =)

    ReplyDelete
  2. @ainiafifahothman97Tu la pasal...laki ni sebenarnya pandai,tapi kepandaian tu diorang gunakan untuk benda lain...

    ReplyDelete
  3. haah.. tol3..
    aq stuju gler ngan korg.. hehe XD

    ReplyDelete

 
biz.